پاک کردن چسب 123 از روی سطوح مختلف

پاک کردن چسب 123 از روی لباس1

پاک کردن چسب 123 برای افرادی که سرعت عمل خوبی در کار ندارند؛ می تواند بسیار راه گشا باشد. یکی از مواد مورد نیاز در تهیه، ساخت و تعمیر انواع لوازم از جمله لوازم خانگی، برقی،تحریری،صنعتی و… چسب می باشد که با توجه به نیاز از میان انواع متنوع آن ،متناسب ترین را انتخاب کرده و مورد  استفاده  قرار می دهیم. یکی از انواع چسب ها که در میان دیگر چسب ها بسیار مورد تایید و استفاده قرار گرفته است. مخاطبین بسیاری را به خود را جلب کرده است چسب 123 می باشد.

حال فردی که برای اولین بار از این چسب استفاده می کند و یا افرادی که سرعت عمل پایینی دارند. با این احتمال که قطعات را اشتباه به یکدیگر متصل کنند مواجه هستند.  این افراد چه کاری باید انجام دهند؟ آیا باید وسیله را دور بیاندازند و وسیله دیگری را تهیه کنند ؟ یا راه حل دیگری نیز وجود دارد؟ آیا می توان چسب  123 را که دارای چنین استحکام بالایی است را پاک کرد؟ اگر این قابلیت و توانایی وجود دارد چگونه می توان چسب 123 را پاک کرد؟ برای پاک کردن چسب 123 راه های متفاوتی وجود دارد که در ادامه تکنوفیکس شما را با آنها و نحوه عملکرد آنها آشنا خواهد کرد.

پاک کردن چسب 123 از روی دست1

پاک کردن چسب 123

این چسب به دلیل استحکام بالا، قدرت چسبندگی و سرعت بسیار زیاد در خشک شدن و اتصال قطعات به یک دیگر در مدت زمان بین 4 الی 12 ثانیه مورد پسند عامه مردم قرار گرفته است. اما همانگونه که می دانید چسب 123 به سبب سرعت زیاد خشک شدن نیازمند این است که فرد استفاده کننده در هنگام کار سرعت عمل داشته باشد. قطعات را به سرعت به یک دیگر متصل کند.

برای پاک کردن چسب 123 می توانید از موادهای حل کننده، چسب گیر، گرما، اسپری تمیز کننده چسب،خمیردندان، و… استفاده کرد. در ادامه با برخی از این روش ها آشنا خواهیم شد.

مواد حل کننده

برای پاک کردن چسب 123 می توان از موادهای حل کنندهای همچون اسید استیک، الکل، استون و … استفاده کرد. فروشگاه مواد شیمیایی و یا مواد ساختمانی در دسترس هستند.

توجه داشته باشید که این مواد شیمیایی بود و به طبع می توانند عوارضی به همراه داشته باشند. پس در هنگام استفاده دقت کنید که در دسترس کودکان و اطفال نباشد. همچنین تا حد امکان از استشمام آن خودداری کرده و از دستکش و ماسک استفاده کنید. قبل از استفاده از آن حتما آن را روی یک سطح کوچک امتحان کنید. مطمئن شوید که آسیبی به سطح و قطعات وارد نمی شود.

مواد حل کننده را روی چسب 123 بزنید( بمالید ) و اجازه دهید تا مواد جذب چسب شده و چسب نرم شود. سپس با استفاده از اسفنج و یا پارچه نرم چسب را پاک کنید. بسته به میزان چسب و نوع سطح ممکن است نیاز باشد تا چندین بار این عمل تکرار شود تا چسب کاملا پاک شود.

پس از پاک کردن چسب سطح و یا قطعات را با آب بشویید تا از مواد حل کننده پاک شود و در نهایت با استفاده از یک دستمال تمیز آن را پاک و خشک کنید.

پاک کردن چسب 123 از روی پارچه

اسپری تمیزکننده چسب

انواعی از اسپری ها وجود دارند که می توان از آن ها برای پاک کردن چسب 123 استفاده کرد. در فروشگاه ها و مراکز تهیه چسب و رنگ و روغن در دسترس قرار دارند. برای پاک کزدن چسب 123 بوسیله اسپری تمیز کننده چسب میتوانید به شیوه زیر عمل کنید.

  • در ابتدا سطح و یا قطعاتی که می خواهید چسب را از آنها پاک کنید را تمیز کنید تا از هرنوع آلودگی و ذرات گرد و غبار پاک شود. سپس اسپری تمیز کننده چسب را بر روی چسب اسپری کنید.  صبر کنید تا ماده اسپری شده جذب چسب شود و چسب نرم شود. معمولا بین 5 الی 10 زمان می برد تا ماده اسپری جذب چسب شود و چسب کاملا نرم گردد.
  • پس از گذشت زمان مورد نیاز با استفاده از پارچه و یا اسفنج نرم چسب را پاک کنید. با آب آن را بشویید تا ماده اسپری و چسبی باقی نماند. باری اطمینان حاصل کردن از پاک شدن چسب می توانید با استفاده از محلول تمیز کننده و یا آب و صابون آن سطح را بشویید.
  • دقت کنید در درجه اول رعایت نکات ایمنی و بهداشتی نوشته شده بر روی قوطی اسپری تمیز کننده چسب است.
  • در درجه دوم اینکه همیشه در ابتدا بر روی قسمت کوچکی از سطح کار امتحان کنید
  • در صورت حصول نتیجه برروی سطح وسیع ادامه دهید.
  • فراموش نشود که در هنگام کار حتما از ماسک و دستکش استفاده شود.

خمیردندان

یکی از راه های پاک کردن چسب 123 استفاده از خمیردندان است. هنگامی که چسب 123 روی پوست دست شما می چسبد کمی خمیردندان روی پوست دست خود بمالید و ماشاژ دهید. سپس با یک تکه پارچه یا اسفنج روی قسمت چسبی محکم بکشید تا چسب جدا شود.

دقت کنید که منظور از محکم کشیدن در حدی است که چسب جدا شود ولی پوست دستتان آسیب نبیند و خراش داده نشود.

گرما

یکی از روش های پاک کردن چسب 123 کمک گرفتن از گرما می باشد. حال این گرما ممکن است از طریق اتو، سشوار و یا فندک باشد.

شما با توجه به توع سطح کار می توانید با استفاده از این وسایل و دیگر وسایل گرمایشی به چسب مقداری گرما دهید تا کاملا نرم شود. سپس با استفاده از چاقو و یا کاردک چسب را جدا کرده و محل مورد نظر را با آب و سپس با آب گرم و صابون شستشو دهید تا کاملا تمیز گردد.

اما مسئله مهم تری که وجود دارد این است که در صورتی که چسب به سطح کار مثل چوب، شیشه، پارچه، لباس و… بچسبد، پس از پاک کردن آن بر روی سطح لکه ایجاد میشود.که هر چه این چسب قدیمی تر باشد ممکن لکه دیرتر از بین برود و حتی گاه از بین نمیرود و پاک نمیشود.

حال این لکه ها را چگونه پاک کنیم؟ در ادامه یکی از روش های پاک کردن لکه های باقی مانده از چسب روی لباس را بیان میکنیم.

پاک کردن لکه ی چسب از روی لباس

در صورتی که چسب روی لباس چسبیده باشد. با استفاده از یکی از راهکار مناسب ابتدا چسب را پاک کرده است.  سپس لباس را 24 ساعت بخیسانید. پس از آن مقدار کمی مایع لباسشویی روی لکه بریزید. لباس را به آرامی ماساژ دهید تا مواد شوینده به خوبی در لکه نفوذ کرده و آن را با آب گرم با درجه حرارت 30 درجه سانتیگراد بشویید.

توجه کنید که دما و گرمای زیاد باعث ماندگاری لکه می شود. مسئله دیگری که باید به آن توجه کنید این است که لباس شما از چه جنسی است. زیرا ممکن است آب گرم به بافت پارچه آسیب بزند.

از دیگر راه های پاک کردن لکه چسب از روی لباس می توان به استفاده از لیمو یا اسانس آن است. ابتدا صبر کنید تا لکه چسب کاملا خشک شود سپس مقداری اسانس لیمو روی آن بریزید. با انگشت و یا پارچه آن را بمالید تا از بین برود سپس لباس را شسته و خشک کنید.

سخن آخر

با توجه به اینکه سطح کار ممکن است چوب، فلز، شیشه و یا لباس باشد. ممکن است مجبور شوید یک روش پاک کردن چسب 123 را چندین بار تکرار کنید تا به نتیجه دلخواه برسید. پس نیاز است صبور باشید و با حوصله و طبق دستورالعمل و درآرامش این کار را انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با نزدیک ترین نمایندگان ما به شما